Hulp bij jouw abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je hier! We geven antwoord op de veelgestelde vragen rond een bibliotheekabonnement.


Over jouw abonnement

Kan ik mijn bibliotheekpas op alle locaties gebruiken?

Ja, met je bibliotheekpas kun je op alle locaties boeken lenen.

Hoe veel boeken mag ik lenen en hoe lang?

Tot 18 jaar leen je maximaal 8 boeken met je bibliotheekabonnement. Vanaf 18 jaar is dit aantal 8 of 12, afhankelijk van jouw abonnementvorm. 

Leentermijn

  • Boeken: 4 weken 
  • Toptitels: 2 weken
  • Overige materialen (bijvoorbeeld tijdschriften en bladmuziek): 4 weken 

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Ja! Als lid van de bibliotheek kun je naast het lenen van boeken gebruik maken van onze grote digitale collectie met zo’n 28.000 e-books, luisterboeken en podcasts.

Leen tot wel 10 e-books tegelijkertijd en geniet van lezen op je telefoon, tablet, e-reader, pc of laptop. De geleende e-books blijven 3 weken op je virtuele boekenplank staan. Als extra voordeel voor leden is er nu ook de TijdschriftenBieb, waar je diverse tijdschriften kunt lezen, variërend van AutoWeek tot Yoga Magazine, op je telefoon of tablet.

Kan ik boeken reserveren?

Ja, dit kan aan de balie in de bibliotheek, in onze BplusC app of op onze website. Voor het reserveren van een boek betaal je €1,00. Je favoriete boek ligt 10 dagen voor je klaar op onze locatie. Toptitel-boeken kunnen niet worden gereserveerd.

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben of niet mee heb?

Het is helaas niet mogelijk om boeken te lenen zonder bibliotheekpas. Als je je pas bent verloren, kun je een nieuwe aanvragen bij de balie voor €4,50.

Waarom is mijn bibliotheekpas geblokkeerd?

Wat vervelend dat je pas geblokkeerd is. Hoogstwaarschijnlijk staat er nog een openstaand bedrag op de pas. Als je dit betaalt, kun je de pas weer gebruiken. Kijk even in de app, scan je pas bij de betaalcomputer of log in Mijn Bibliotheek om jouw openstaande bedragen te bekijken. 

 Kom je er niet uit? Wij helpen je graag om dit op te lossen! Kom even langs bij de balie, bel ons op 0900-23 23 000, of stuur een e-mail naar klantenservice@BplusC.nl. 

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Wijzig je adres makkelijk via de Mijn Bibliotheek functie op onze website! Kom je hier niet uit? Neem contact op met onze klantenservice.

Ons telefoonnummer is: 0900 23 23 000

Ons e-mailadres is klantenservice@bplusc.nl 

Hoe betaal ik mijn abonnement?

Je kunt je abonnement op meerdere manieren betalen bij BplusC.

  • Aan de balie: In de bibliotheekvestigingen kun je tijdens full-service uren bij de balie contant of per pin betalen.      
  • Via de website: Je kunt online je abonnement betalen met iDeal door in te loggen in Mijn Bibliotheek.
  • Via automatische incasso: Geef tijdens je inschrijving aan dat we je abonnementsgeld automatisch mogen incasseren. Je ontvangt dan 2 maanden gratis tijdens het eerste jaar! Je kan ook op een later moment aangeven via automatische incasso te willen betalen.
  • Via bankoverschrijving: Het abonnementsgeld kun je overmaken naar rekeningnummer NL27 RABO 0335 5318 81 t.n.v. BplusC onder vermelding van het lenersnummer.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Wat jammer dat je gaat! Als je je abonnement wilt opzeggen, neem je contact op met onze klantenservice.

Ons telefoonnummer is: 0900 23 23 000

Ons e-mailadres is klantenservice@bplusc.nl 


Nog geen lid?

Welke abonnementen zijn er?

We hebben verschillende abonnementsvormen. Ontdek hier welk abonnement het best bij jou past.

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan. Ontdek eerst welk abonnement het best bij je past en volg de instructies.

Kan ik in de bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ja, je bent altijd welkom in de bibliotheek. Je kunt gratis en zonder lidmaatschap studeren, printen, internetten, elkaar ontmoeten en genieten van de inspirerende omgeving. Ook organiseren we regelmatig activiteiten en andere programmering die vaak gratis en zonder lidmaatschap te bezoeken is. 



Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op