Programmeren met Cubetto
In de workshop 'Programmeren met Cubetto’ leer je met het houten robotje Cubetto het basisprincipe van programmeren. Om de robot te laten bewegen, geef je deelopdrachten met blokjes waaraan een functie gekoppeld is. Deze functieblokjes hebben verschillende kleuren en vormen. Door te kijken naar de vorm en de kleur kun je een eindopdracht in stukjes opdelen en de robot programmeren. Zo klaar als een klontje!
Praktische informatie
Programma | Kunst en cultuur op school |
---|---|
Doelgroep | Basisonderwijs: groep 3/4 |
Discipline | Digitale geletterdheid |
SLO-doelen | Oriëntatie op jezelf en de wereld: inhoudslijnen jezelf en de ander, samenleving, verschijnselen uit natuurkunde en techniek; Nederlands: inhoudslijn lezen; digitale geletterdheid; 21st century skills: communiceren, samenwerken, zelfregulering, kritisch en creatief denken, probleem oplossen |
Benodigdheden | Een (les)lokaal digibord i.v.m. PowerPoint (via usb-stick) |
Duur | 90 minuten |
Prijs per losse workshop (buiten cultuurpakket) | Gemeente Leiden: €175,- | Buiten Leiden: €225,- |
Geïnteresseerd in deze en/of andere workshops? Geef je wensenlijstje aan ons door via onderstaand formulier.